קניית זהב מחיר

יש לכם תכשיטי זהב או פריטים שונים עשויים זהב, שאותם אתם רוצים למכור? ישנם לא מעט סוחרים שישמחו לקנות מכם את פריטי הזהב שלכם ובשורות הבאות נדריך אתכם לגבי האופן בו נכון לתמחר זהב על מנת שתוכלו לוודא שאתם מקבלים את התמורה הראויה עבור פריטי הזהב שלכם. יחד עם זאת, כבר נקדים ונאמר שבעסקת קניית זהב מחיר הקנייה של הזהב יהיה תמיד נמוך יותר ממחיר הזהב בשוק. הסיבה לכך היא כמובן, שהסוחר עצמו לא היה קונה מכם את הזהב אם לא היה יכול למכור אותו הלאה.

 

זהב – איך נקבע המחיר שלו?כבר נקדים ונאמר שבעסקת קניית זהב מחיר הקנייה של הזהב יהיה תמיד נמוך יותר ממחיר הזהב בשוק.

מחירו של הזהב נקבע בשוק הזהב העולמי. שוק זה הוא שוק חופשי שבו כל אחד יכול לסחור מבלי בכלל להחזיק בזהב בצורה פיזית, ממש כפי שאפשר לקנות ולמכור מט"ח או מניות בבורסה מבלי להחזיק בהם בצורה פיזית. בכל רגע משתנה מחירו של הזהב ונכון לכתיבת שורות אלה מחירו עומד על 1932$ לאונקיית זהב. העניין הוא שזהב הוא מונח מעט כוללני. מדוע? מכיוון שזהב נמכר ברמות שונות של טוהר הנמדדות ביחידת קראט.

זהב טהור הוא זהב 24 קראט. כאשר אתם קונים תכשיט 24 קראט, אתם קונים תכשיט שהזהב שלו הוא טהור לחלוטין ואינו מעורבב עם מתכות אחרות כלשהן. זהב 12 קראט הוא זהב שחציו זהב טהור וחציו סגסוגת של מתכות אחרות. על פי החוק במדינת ישראל, 9 קראט היא מידת הטוהר המינימלית שבה עוד ניתן להגדיר פריט כלשהו כפריט זהב. מידת טוהר נמוכה יותר כבר מוציאה את הפריט משוק הזהב ולא ניתן להגדיר אותו ככזה. מן הסתם, בעסקת קניית זהב מחיר הזהב יהיה גבוה יותר אם מדובר בפריטי זהב בעלי קראט גבוה ונמוך יותר אם מדובר בפריטי זהב בעלי קראט נמוך – הכל בצורה יחסית, מחיר מול קראט.

מדוע חשוב שתדעו זאת?בעסקת קניית זהב מחיר הזהב יהיה גבוה יותר אם מדובר בפריטי זהב בעלי קראט גבוה ונמוך יותר אם מדובר בפריטי זהב בעלי קראט נמוך – הכל בצורה יחסית

ובכן, כאשר מגיע אליכם סוחר לבחינת פריטי הזהב שאותם אתם רוצים למכור הוא יבחן שני אלמנטים מרכזיים: את משקל הזהב ואת מידת הטוהר שלו. ייתכן שיש לכם טבעת זהב שאתם מאוד אוהבים והסוחר יציע לכם עבור מחיר מאוד נמוך. במצב זה, חשוב שתבינו שמאחורי הצעת המחיר הנמוכה עומד כנראה קראט נמוך, כלומר הטבעת שלכם עשוי מזהב בעל קראט נמוך ולכן מחיר הזהב שלה הוא נמוך. יחד עם זאת, אתם לא אמורים להסתמך על דבריו של הסוחר ותוכלו לבדוק את הדברים בעצמכם. איך? על כל פריט זהב חייבת להיות מוטבת חותמת עם מידת הקראט של הזהב.

ככלל, בעסקת קניית זהב מחיר לגרם זהב 24 קראט יכול לנוע בין 197 שקלים ל-221 שקלים. זאת אומרת שאם הטבעת שלכם היא 12 קראט, תוכלו לקבל עליה רק מחצית מסכום זה לכל גרם. מצד שני, אם הטבעת שלכם עשויה זהב 24 קראט, מגיע לכם המחיר המלא לגרם. מהסיבה הזאת, לפני שאתם מזמינים סוחר שיקנה מכם את פריטי הזהב שלכם, אתם רוצים לעבור על כל הפריטים בעצמכם ולבצע רישום מסודר שלהם: עבור כל פריט רשמו את המשקל שלו ואת מידת הטוהר שלו בקראט. מן הסתם, אם אל פריט הזהב מחוברים אלמנטים נוספים כמו למשל אבני חן או עיטורים למיניהם מחומרי גלם שונים, חשוב לקחת בחשבון את ניכוי המשקל שלהם מהמשקל הכולל של הפריט. בסופו של דבר, בעסקת קניית זהב מחיר הזהב שתקבלו תלוי אך ורק בזהב שאותו אתם מוכרים ולא בכל האלמנטים המוצמדים אליו.

ובכל זאת, אתם צפויים עוד לקבל פחות ממחיר השוק – מדוע?בהזמנת סוחר לצורך קניית זהב מחיר הזהב שיוצע לכם יהיה משמעותית נמוך יותר ממחיר השוק.

בהזמנת סוחר לצורך קניית זהב מחיר הזהב שיוצע לכם יהיה משמעותית נמוך יותר ממחיר השוק. מדוע? ובכן, הסוחר לא קונה מכם את הזהב סתם. הוא עושה זאת כדי שיוכל למכור אותו הלאה ולייצר לעצמו רווח. אם הסוחר יקנה מכם את הזהב במחיר השוק, הוא לא יוכל לייצר רווח ולכן מלכתחילה לא יקנה מכם את הזהב. דומה הדבר למכירת רכב לסוחר רכבים. סוחר הרכבים יקנה מכם את הרכב במחיר נמוך יותר, לעיתים משמעותית, ממחיר השוק, על מנת שיוכל למכור אותו הלאה ברווח. לאור זאת, אתם עשויים לשאול למה בכלל אתם צריכים סוחר זהב שיקנה מכם את הזהב והתשובה לכך – מאותה סיבה שאתם צריכים סוחר רכב שיקנה מכם את הרכב שלכם – כי אתם לא מצליחים או לא יודעים איך לעשות זאת בעצמכם.

מסחר בזהב לא מבוצע בסופר מרקט השכונתי ואפילו לא בצ'יינג'. כדי לסחור בזהב צריך להכיר היטב ולהיות מעורבים בתוך שרשרת האספקה של מתכות יקרות וסביר להניח שלכם, כאנשים מן השורה, אין גישה לשרשרת אספקה זו. במקרה זה, הסוחר משמש כמעין מתווך – הוא מסייע לכם למכור את הזהב שברשותכם ובתמורה הוא גובה עמלה בדמות רכישה במחיר נמוך יותר עליו הוא יוכל להפיק רווח במכירת הזהב הלאה.

איך נכון להתנהל כדי למקסם את הרווח שלכם?מעבר לכך שבעסקת קניית זהב מחיר הזהב שיוצע לכם הוא נמוך יותר ממחיר השוק, הרי שסוחרים שונים יכולים להציע לכם הצעות שונות על אותו זהב בדיוק.

מעבר לכך שבעסקת קניית זהב מחיר הזהב שיוצע לכם הוא נמוך יותר ממחיר השוק, הרי שסוחרים שונים יכולים להציע לכם הצעות שונות על אותו זהב בדיוק. מהסיבה הזאת, ובהמשך להמלצה לערוך רישום מדויק של הפריטים שלכם, משקלם ומידת הטוהר שלהם בקראט, מומלץ להתקשר למספר סוחרים שונים, להציג בפניהם את פרטי העסקה שאתם רוצים לבצע ולקבל הצעת מחיר עבור כלל פריטי הזהב שלכם. בהשוואה פשוטה כדוגמת זו תוכלו לגלות שישנם פערים משמעותיים בין סוחר לסוחר ורק עצם ביצוע ההשוואה יכול להיות שווה לכם לא מעט כסף. כעת אתם מוכנים למכור את הזהב שלכם ולעשות זאת ממקום של ידע וביטחון.

אסף
אסף

אנו מבינים את הצורך בגישה מקצועית ואנושית כאחד בפינוי דירות. צוות העובדים שלנו מיומן בתהליך הפינוי, תוך שמירה על רמה גבוהה של אחריות ודייקנות, כדי להבטיח שכל פריט יגיע ליעדו בשלום ובבטחה.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

התקשרו עכשיו
רוצים פרטים נוספים? חייגו!