פינוי דירות אגרנות

אגרנות כפייתית היא בעיה נפשית, שפוגעת בסביבתו של האדם הסובל ממנה אף יותר מאשר היא פוגעת בו עצמו. את המציאות המרה הזאת מכירה כל משפחה שאחד מחבריה הוא אגרן כפייתי. למרבה הצער, מדובר בבעיה שלא ניתן להתמודד איתה ללא טיפול רפואי מתאים. למרבה השמחה, ישנו טיפול כזה, אם כי הוא דורש מוכנות מלאה, הן מצד המשפחה והן מצד האגרן הכפייתי עצמו. כל מהלך כזה של טיפול חייב לכלול את השלב הקריטי של פינוי הדירה מכל הפסולת שאסף בה האגרן הכפייתי לאורך שנים ולשם כך בדיוק נועד שירות פינוי דירות אגרנות.

אגרנות כפייתית מהי?ככלל, פינוי דירות אגרנות חייב להתבצע כמרכיב בתהליך טיפול מקצועי ובליווי גורם מקצועי, קרי פסיכיאטר.

אגרנות כפייתית היא בעיה נפשית, שעיקרה צורך אובססיבי ובלתי נשלט של הסובלים מהבעיה לאסוף חפצים ולאגור אותם בסביבה הפרטית שלהם. האגרנות הכפייתית יכולה להופיע אצל אנשים שונים בצורות שונות, כשחלק מן האגרנים הכפייתיים אוגרים כל פיסת פסולת שהם מוצאים וחלקם מתמקדים למשל בסוגים מסוימים של פסולת כמו בקבוקי פלסטיק, פחיות, נייר, מוצרי חשמל ישנים וכן הלאה. אגרנות כפייתית יכולה לבוא לידי ביטוי גם ברמות שונות של חומרה כשבמקרים החמורים ביותר ניתן למצוא דירות של אגרנים כפייתיים, עמוסות מקיר לקיר ומהרצפה עד התקרה בשלל דברי פסולת, שנאגרו בדירה לאורך שנים. מן הסתם, במצב זה של הדירה, מתעוררת סכנה בריאותית ממשית לאגרן הכפייתי עצמו ובמצב זה לא יכול האגרן לקיים שום סוג של חיי משפחה. ואכן, ילדים להורים אגרנים כפייתיים יכולים לחוות סבל לא יתואר ובמרבית המקרים, נותרים האגרנים הכפייתיים לבד כשמשפחתם פשוט נוטשת אותם, במידה רבה של צדק.

האם אפשר בכלל לפנות דירה של אגרן כפייתי?

כשמדברים על השירות של פינוי דירות אגרנות צריך לשאול תחילה האם זה בכלל אפשרי.

כשמדברים על השירות של פינוי דירות אגרנות צריך לשאול תחילה האם זה בכלל אפשרי. כל מי שמכיר אגרן כפייתי יודע שאגרן כפייתי יגן על הפריטים אותם הוא אוסף כמו שלביאה מגנה על גוריה. ניסיונות שנעשו בעבר לפנות את הדירה של אגרן כפייתי בזמן היעדרותו מן הדירה התבררו ככישלון צורם לאור ההחמרה הדרמטית במצבו של האגרן הכפייתי כשגילה את שנעשה לו בהיעדרו. ככלל, פינוי דירות אגרנות חייב להתבצע כמרכיב בתהליך טיפול מקצועי ובליווי גורם מקצועי, קרי פסיכיאטר. גם במקרה הזה, עדיין מדובר באתגר משמעותי מאוד, אלא שבמסגרת הליך טיפולי מסודר מתוזמן הפינוי בהתאם להתקדמות הטיפול ובהתאם להסכמות שמצליח המטפל להגיע אליהן בשיתוף פעולה עם האגרן הכפייתי. גם במקרים כאלה, משימת הפינוי היא עדיין מורכבת מאוד ודורשת רמה גבוהה של סבלנות ורגישות מצד המבצעים אותה, אבל ישנם כבר לא מעט מקרי הצלחה. חשוב להבין, ששלב משמעותי ואף קריטי בהליך הטיפול באגרן כפייתי הוא ניתוק שלו ממושא הבעיה עצמו ולכן פינוי דירות אגרנות הוא שלב קריטי בהצלחת ההליך הטיפולי.

מי מציע את השירות הזה?ככלל, פינוי דירות אגרנות חייב להתבצע כמרכיב בתהליך טיפול מקצועי ובליווי גורם מקצועי

בישראל פועלות חברות שונות המציעות שירותי פינוי דירה. יחד עם זאת, המקרה הספציפי של פינוי דירות אגרנות הוא מקרה שמאופיין ברגישות גבוהה מאוד ולמשימה כזאת אתם לא רוצים לשכור חברה קיקיונית שאינה מגיעה עם הידע והניסיון המקצועיים הדרושים למילוי המשימה. משימה כזאת יכולה במקרים רבים להתעכב ולהימתח ממספר שעות עבודה למספר ימי עבודה. העבודה עצמה יכולה להתנהל בעצלתיים עם עיכובים לא מעטים, בגין התערבות בלתי פוסקת של האגרן הכפייתי בהליך. הפינוי עצמו אמור להתבצע בליווי הגורם המטפל שמקפיד לשמור את האגרן הכפייתי בשליטה ומסייע לו בתהליך הרגשי שהוא עובר. חברת הפינוי עצמה צריכה להגיע למשימה עם הגישה שהיא מהווה חלק מהליך הטיפול ולערך הזה ניתן לצפות אך ורק מחברת פינוי שמתמחה באופן ספציפי ומיוחד בתחום של פינוי דירות אגרנות. במילים אחרות, למשימה כזאת אתם ממש לא רוצים לבחור, לא את חברת הפינוי הראשונה שבה אתם נתקלים וגם לא את זאת שמציעה לכם את המחיר הנמוך ביותר. מקצועיות, התמחות והיכרות מעמיקה עם הסוג הספציפי של משימת פינוי זו הם שלושת המרכיבים הקריטיים שצריכים להנחות אתכם בבחירתכם.

כמה עולה השירות?במקרה של פינוי דירות אגרנות, בנוסף לפרמטרים הללו יש לקחת בחשבון גם את הפרמטר הטיפולי

עלות שירות פינוי דירה יכולה להשתנות מאוד ממקרה למקרה בהתאם למאפייני משימת הפינוי: כמות החפצים שיש לפנות, מצבם, גודלם ומשקלם, הקומה ממנה יש לבצע את הפינוי וכן הלאה. במקרה של פינוי דירות אגרנות, בנוסף לפרמטרים הללו יש לקחת בחשבון גם את הפרמטר הטיפולי, שיכול לייצר לא מעט עיכובים ולהשפיע מאוד על לוחות הזמנים והעלויות שמושתות על חברת הפינוי עצמה. בהתאם לכך, לרוב, המחיר לשירות פינוי דירות אגרנות יהיה גבוה יותר משירות פינוי דירה רגילה.

פינוי דירות אגרנות ללא נוכחות האגרן הכפייתי

אחרי שאמרנו את כל זה, ישנם מקרים בהם נדרש פינוי של דירת האגרן הכפייתי שלא בנוכחותו. כך למשל, במקרים בהם האגרן הכפייתי הלך לעולמו והותיר אחריו דירה עמוסה בפסולת. במקרים אלה, המשימה היא כמובן פשוטה הרבה יותר ועדיין, צריך לקחת בחשבון שמדובר בכמויות אדירות של חומר ובדרך כלל במצב לא טוב שיכול להגיע גם לריקבון. כמו כן, בדירות אלה אפשר למצוא לא מעט חפצים יוצרי סיכון כמו שברי זכוכיות, חפצי מתכת חדים וכן הלאה. על כן, גם במקרים אלה יכולה להיות מורכבת יותר, ארוכה יותר ויקרה יותר מאשר משימת פינוי סטנדרטית, אם כי לפחות ניתן לבצע את המשימה בצורה יעילה ומהירה ללא מעורבות של האגרן הכפייתי עצמו. גם במקרה הזה, מומלץ לשכור חברה מקצועית המציעה באופן ספציפי ובריש גלי את השירות הייחודי של פינוי דירות אגרנות ואשר יודעת להתמודד עם כל האתגרים הצפויים לה בתוך דירה של אגרן כפייתי וכפי שיודע כל קרוב משפחה של אגרן כפייתי, אתגרים כאלה לא חסרים בדירה של אגרן כפייתי.

אסף
אסף

אנו מבינים את הצורך בגישה מקצועית ואנושית כאחד בפינוי דירות. צוות העובדים שלנו מיומן בתהליך הפינוי, תוך שמירה על רמה גבוהה של אחריות ודייקנות, כדי להבטיח שכל פריט יגיע ליעדו בשלום ובבטחה.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

התקשרו עכשיו
רוצים פרטים נוספים? חייגו!