התמודדות משפטית עם דייר שלא משלם ולא מתפנה

היחסים בין דייר לשוכר הם חשובים מאוד, וקיום יחסים טובים או להפך יכולים להשפיע על הדרך בה החוזה יגמר, בדרך כלל בהתערבות משפטית.

ישנם דיירים שבגלל שהחוק מספק להם 'הגנה' מסוימת, מנצלים את המצב ונהנים להמשיך לגור בדירה שלא משלמים עליה ונמנעים מפינויה.

 

האם מותר למשכיר לפנות בעצמו דייר מהדירה?

במידה והגעתם למצב המתסכל בו שוכר אינו מוכן לעזוב את הדירה, משתמש בה כראות עיניו ומייצר בה נזקים, עליכם לפעול בצורה שקולה וזהירה. אינכם רשאים לבצע פעולות יזומות שיובילו לעזיבתו למרות היותכם בעלי הדירה.

על משכיר חל איסור לבצע פעולות 'חד צדדיות', בכדי לדרוש פינוי דייר שאינו עומד בתנאי הסכם השכירות. למרות שמדובר במקרה שמוציא מאיתנו משאבים כמו זמן וכסף שאינם מכורח המציאות, החוק אוסר על פינוי דייר בצורה עצמאית.

החוק בישראל מאפשר דרכים שונות להתמודדות עם דייר סרבן. תהליכים אלה דורשים השקעה מרובה של זמן וכסף. אחד הדרכים להתמודדות מקדימה עם דיירים בעיתיים היא הכנת חוזה שימנע מהם את הרצון לעשות בעיות תחת החוזה.

 

פעולות למזעור נזקים עתידיים

כמו במגוון תחומים בחיים, הכנות מקדימות איכותיות מובילות להצלחה מרובה. הדבר דומה גם במקרים של השכרת דירה לאדם אחר. חוזים סטנדרטיים הם דבר שבשגרה, אנו רוצים שאנשים יתעניינו בהשכרת הדירה שלנו, אבל גם לא יחששו מכך עד כדי ויתור מוחלט.

לכן, ההמלצה היא לייסד חוזה שתואם את הצרכים שלכם ואת החששות שלכם, בין מניסיון עבר ובין לא. ישנן מספר פעולות מומלצות שיעזרו לכם להימנע מהגעה להתמודדות עם דייר סרבן שאינו משלם ואינו מתפנה.

  1. בקשת ערבות בנקאית בעת חתימת החוזה.
  2. שטר חוב חתום בידי עדים. מומלץ שיהיו בעלי יכולת השפעה אפקטיבית על הדייר להשלים את החוזה.
  3. העתק של תעודות זהות מכל הצדדים.
  4. שיקים לכל תקופת החוזה, להבטחת הגבייה וההכנסה.
  5. שיק לפקודת תאגיד המים המקומי, עירייה, חברת גז, ועד בית וחברת החשמל.

ביצוע פעולות מקדימות אלה, יאפשרו את הביטחונות הדרושים לתקופה בה לא תקבלו את דמי השכירות. המשך קבלת התשלום, יאפשר לכם להתמודד עם הדייר הסרבן בראש קצת יותר שקט מאשר דייר שלא קיבלתם ממנו את הכסף כלל.

3 שלבים לפינוי דייר סרבן

על מנת לפנות דייר מדירתכם בצורה המיטבית יש תהליך שמורכב משלושה חלקים שונים, בסופו בהכרח תקבלו בחזרה את הדירה.

שלב א' – הגשת תביעה בבית משפט לפינוי שוכר

בשלב זה פונים לבית משפט ומגישים תביעה שנקראת פינוי שוכר מדירה. זוהי הדרך החוקית לפנות דייר מהדירה שלכם. הגשת התביעה צריכה לקרות באופן מידי כדי שתוכלו לקבל צו פינוי לשוכר.

הליך זה, מסביר עו"ד אלי מור – הוא מהיר יחסית ונמשך כחודשיים. תביעה זו רלוונטית אך ורק לפינוי השוכר ולא עוסקת בתחומים אחרים בהפרה של חוזה, כמו נזקים ממוניים. השוכר שהוא הצד הנתבע אינו רשאי להגיש תביעה נגדית בהליך כזה.

שלב ב' – מימוש פסק דין באמצעות הוצאה לפועל

ברגע שהתקבל פסק הדין, על השוכר לפנות את דירתו לפי ההנחיות שהתקבלו בבית המשפט. במידה והוא אינו עומד בהן וממשיך להתנגד, ניתן לפנות להוצאה לפועל ובתיאום עם המשטרה הם יבצעו את פינויו. על הליך זה ניתן לתבוע בנפרד את הפיצויים הכספיים.

שלב ג' – השבת הכסף שהושקע בהליך

הגשת תביעה לפינוי אינה סותרת הגשת תביעה נוספת בעבור הנזקים הכספיים שנוצרו. ההמלצה העיקרית היא להמתין לסוף ההליך על מנת שיהיה ניתן לכלול בתוך התביעה את הסכום הכולל שיצא מכיסכם.

 

ליווי משפטי במהלך פינוי דייר

משום שהחוק אוסר על בעלי דירה לנסות לבצע מהלכים בצורה עצמאית שיובילו להתפנות הדייר הסרבן, מומלץ לשכור עורך דין שזהו תחום התמחותו. מעבר לכך שזוהי עבירה על החוק שתחזק את מעמדו של הדייר, היא לא תוביל אתכם לכלל הפיצויים.

פינוי עצמאי של דייר, יכול להוביל בסופו של דבר לתוצאה הרצויה. אך לאחר שיצא אתם עלולים להמשיך לרדוף אחריו עבור הכסף שאתם צריכים לקבל ממנו. במידה וההליך יתקיים בצורה משפטית, יהיה קשה לנתבע להיעלם ויוטלו עליו סנקציות שיובלו לקבלת הפיצויים.

לסיום, התעסקות עם דייר שאינו מוכן להתפנות ולשלם היא בעלת אופי משפטי מובהק. השתדלו להימנע ממציאת פתרונות לבד, שלא בהכרח יספקו לכם את המגיע. פעלו חכם ועם ליווי משפטי, עליו ברוב המקרים תקבלו החזר האמצעות התביעה שתגישו.

אסף
אסף

אנו מבינים את הצורך בגישה מקצועית ואנושית כאחד בפינוי דירות. צוות העובדים שלנו מיומן בתהליך הפינוי, תוך שמירה על רמה גבוהה של אחריות ודייקנות, כדי להבטיח שכל פריט יגיע ליעדו בשלום ובבטחה.

צור קשר - לכל שאלה מוזמן להשאיר פרטים

התקשרו עכשיו
רוצים פרטים נוספים? חייגו!